Locul nasterii: Le Havre, Franta. În 1924, pune la îndoială valoarea artei, el s-a oprit din pictura si a preluat afacerea tatălui său de vânzare de vin. El a început să picteze din nou în 1930, dar, din nou s-a oprit si a reinceput arta pentru totdeauna în 1942. El sa apropiat de grupul suprarealist, în 1948, apoi la Colegiul de Pataphysique în 1954.
Artistul a socat societatea prin atitudinea de respingere a culturii. Acesta credea ca intelectualii sunt dusmanii artei si a refuzat categoric sa fie incadrat in curentele dadaism, suprarealism sau futurism. Dubuffet s-a straduit sa depaseasca limitele acestor miscari si sa creeze un stil nou caracteristic doar lui; a reusit sa dea nastere la ceea ce se cheama "arta bruta". Mai mult decat atat a reusit sa creeze o arta inradacinata in simplitatea obiectelor prezentate. Ca rezultat, operele lui Dubuffet definesc realul, tangibilul, libertatea. Prin critica la adresa tehnicilor traditionale, artistul a reusit sa conceapa un limbaj nou atat in pictura cat si in sculptura. Spre sfarsitul vietii, Dubuffet a devenit obsedat de textura, fapt observat in opera "The Smoker by a Wall". A expus in foarte multe tari din Europa.Sursa:artline.ro
Abordarea sa la estetica a îmbrăţişat aşa-numita "arta scăzute" şi a evitat standardele tradiţionale de frumusete in favoarea a ceea ce el credea el a fi o autentica şi umanista abordare, mai mult pentru a face imagine.
Influenţat de cartea lui Hans Prinzhorn Artistry de bolnavi psihici, Dubuffet a inventat termenul de Arta Brut (arta din exterior) pentru artă produsă de non-profesionişti care lucrează în afara normelor estetice, cum ar fi arta către pacienţii mentale, prizonieri şi copii. El a acumulat propria sa colecţie de artă, inclusiv artisti precum Aloïse Corbaz şi Wölfli Adolf. Este era gazduit la Musée de l'Art Brut în Lausanne, Elveţia. Dubuffet a încercat să creeze o arta ca fiind indemn de preocupări intelectuale, în Art Brut şi activitatea lui apare adesea primitiva.
Multe din lucrările lui Dubuffet sunt pictate in ulei de vopsea folosind un impasto îngroşată de materiale, cum ar fi nisip, gudron şi paie, dând picturii o suprafaţă neobişnuita de texturi. Din 1962 a produs o serie de lucrări în care el se limitează la culorile roşu, alb, negru şi albastru. Spre sfârşitul anilor 1960 el s-a orientat tot mai mult la sculptura, producănd lucrări în polistiren care apoi erau pictate cu vopsea vinil.
La sfârşitul anului 1960-1961, Dubuffet a inceput sa experimenteze cu muzică şi sunet şi a făcut mai multe înregistrări cu pictorul danez Asger Jorn. Aceeaşi perioadă, el a început a face sculptura, dar nu într-un mod foarte-sculpturale. Ca mijloc, el a preferat să folosească materiale obişnuite ca mâchier papier şi pentru toate polistiren mediu de lumină, în care el ar putea modela foarte rapid şi de a se comuta cu uşurinţă de la o lucrare la alta, ca la schite pe hartie.
În 1978 a colaborat cu Dubuffet, compozitor şi muzician american Jasun Martz pentru a crea opera de arta de înregistrare pentru albumul lui de avangardă simfonie Martz dreptul la stâlpul infamiei. Scrisa demult a fost reprodusă la nivel internaţional în trei ediţii diferite pe zeci-de-mii de albume de înregistrare şi compact discuri. Un detaliu din desen este, de asemenea, prezentat pe Martz Simfonia a doua (2005), pillory / Bătălia, realizata de Filarmonica Intercontinental Orchestra şi Corul Royal.
Dubuffet a murit la Paris în 1985. Fondation Jean Dubuffet colectează şi expune munca sa. Fundaţia Dubuffet este reprezentata de Galeria Pace, New York.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu