Data nasterii: | |
---|---|
Locul nasterii: | |
Data morţii: | |
Locul decesului: | |
Premii: |
S-a născut la Moscova în 1863 şi a murit în acelaşi oraş în 1938. El a creat metoda Stanislavski de interpretare.
Fiul unui industriaş şi nepotul de actriţei franceze Marie Varley, Stanislavski a format prima sa companie cu fraţii săi şi câtiva veri, care a debutat în 1877 cu un vodevil reprezentat în teatru mic construit pe ferma detinuta de familie.
Mai târziu, Stanislavski a vrut să fie un cantaret şi a studiat muzica, dansul şi interpretarea. Dar el a trebuit să se mute la Paris pentru a lucra în afacerile tatălui său. La Paris, el a jucat în companii de amatori şi s-a întâlnit cu un actor polonez numit Stanislavski, al cărui nume a fost adoptate pentru ca sa poata sa joace sub pseudonim si pentru a efectua experimente teatrale mai liber.
Teatrul de Artă din Moscova
Cehov Cherry Orchard. 1904.
Gaev - KS Stanislavski, Anya - MPLilina
Gaev - KS Stanislavski, Anya - MPLilina
Înapoi la Moscova, în 1888 este numit director la Societatea de Arte si Litere.
In primavara anului 1897 a fost invitat la o reuniune de către Vladimir Ivanovich Nemirovich-Danchenko, un regizor de teatru respectat si dramaturg care a fost responsabil la şcoală de teatru de la Societatea Filarmonica din Moscova.
Reuniunea a durat paisprezece ore, rezultând în unirea celor două grupuri întrunul singur, co-regizat de doi directori, denumirea iniţială aproape imediat a devenit Teatrul de Artă din Moscova.
Stanislavski a încercat să ridice nivelul de teatru superficial şi lipicios din Rusia, a dorit să elimine obiceiurile rele profund înrădăcinate în actori şi sa ridice demnitatea lor profesionala.
Între octombrie 1898 şi decembrie 1899, Teatrul de Arta a avut in premiera optsprezece ansambluri.
De la primul sezon a pus în scenă, printre altele, lucrări de Shakespeare, Ibsen, Gorki, Cehov, Turgheniev, Tolstoi, Moliere, Goldoni, Hauptmann, Gogol, Maeterlinck. În plus faţă de conducere, Stanislavski a jucat Vershinin ("Trei surori"), Astrov ("Unchiul Vanea"), dr. Stockmann ("Un duşman al poporului"), Argan ("invalid Imaginary"), Iulius Cezar şi Othello.
Alături de lucrările sale ca director şi actor, Stanislavski a întreprins o muncă importanta de profesor, creând aşa-numita "metoda de acţiuni fizice", cunoscuta şi ca "sistemul Stanislavski", care constă în principal de a face actor în timpul rolulului, sa aiba emoţii similare cu cele experimentate de personajul interpretat, pentru care el a folosit exerciţii care să stimuleze imaginaţia, abilităţile improvizaţiei, relaxare musculară, răspuns imediat la o situaţie neprevăzută, reproducerea de emoţii, etc
În final o paralizie il face sa paraseasca scena, dar a continuat activitatea sa ca director si profesor în Teatrul de Arta si Opera Teatrul Balşoi.
K. Stanislavski. El este în rolul de Argan (imaginare invalid Moliere)
El a fost ales la Academia de Ştiinţe din Sankt-Petersburg în 1917 Artist al Poporului, în 1936.
Pe lângă faptul că numeroasele note si schite, care au fost publicate după moartea sa, a scris două cărţi: Viaţa mea în artă şi " Lucru acotorului pe el însuşi", a cărui primă parte a fost finalizată în 1937.
A intreţinut legături strânse cu Cehov, Gorki şi a pus în scenă în mod repetat, opere de Ibsen, Goldoni şi Hauptmann, printre alţi autori.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu