2004 - A fost inaugurat, în sudul Franţei, cel mai înalt pod din lume (300 de metri înălţime), construit pentru a decongestiona traficul zona oraşului Millau; proiectul a fost realizat de arhitectul britanic Norman Foster.
Potrivit AFP, podul Millau este "o opera de arta - inalt, fin si elegant", el devenind in doi ani un punct de maxima atractie turistica. Aproximativ 60.000 de vizitatori-platitori si aproape 500.000 de curiosi au tinut sa-l admire in diferite stadii de constructie.
Viaductul Millau este un pod rutier hobanat (pe cabluri) ce trece peste valea Tarn, în departamentul Aveyron, în Franţa. Podul asigură continuitatea autostrăzilor A75 şi A71 între Paris şi Béziers.
Acest pod, inaugurat oficial pe 14 decembrie 2004, deţine patru recorduri mondiale.
Viaductul Millau este plasat pe teritoriul comunelor Millau şi Creissels, în departamentul Aveyron, Franţa. Înainte de construirea podului, traficul de pe autostradă cobora pe fundul văii râului Tarn, urmând drumul naţional 9, în apropiere de Millau. Acest lucru producea aglomeraţie la începutul şi sfârşitul vacanţei de vară.
Podul traversează valea Tarn desupra celui mai jos punct al acesteia, unind două dealuri de calcar, Causse du Larzac şi Causse Rouge, dealuri plasate în parcul natural regional Grands Causses.
Autostrada A75 este unul din cele mai importante căi de comunicaţie care unesc sudul şi nordul Franţei. Construcţia sa a început în 1975 şi s-a terminat în 2004, odată cu terminarea viaductului.
Primele studii pentru construirea podului au început în 1988. Viaductul este declarat lucrare de utilitae publică pe 10 ianuarie 1995. Alegerea soluţiei hobanate propuse de consorţiul Europe Études — Société d'Études R.Foucault et Associés — Sogelerg — Norman Foster este făcută pe 9 iulie 1996. A fost deci nevoie de nu mai puţin de opt ani pentru a defini traseul şi a alege soluţia. Încă cinci ani au fost necesari pentru alegerea constructorului.
Piatra de temelie a fost pusă pe 14 decembrie 2001 şi viaductul a fost pus în serviciu pe 17 decembrie 2004
Viaductul de la Millau a fost unul din primele obiective concesionate potrivit legii finanţării autostrăzilor din Franţa din 2001. Potrivit acestei legi, lucrarea de artă este proprietatea statului francez şi este concesionată unei companii care suportă şi costurile de construcţie. În cazul acestui pod, concesionarul, grupul EIFFAGE, a obţinut concesiunea pe o perioadă neobişnuit de lungă, de 78 ani. Perioada este necesară pentru amortizarea investiţiei. În contract sunt prevăzute şi cazurile în care statul şi concesionarul pot încheia anticipat contractul.Constructia preponderent metalica a fost ridicata intr-un timp record, de numai trei ani.
Apreciat pentru frumusetea sa, viaductul a fost conceput in primul rand sa reziste. El nu ar trebui nici sa vibreze si nici sa aiba tangaj din cauza traficului sau a vinturilor puternice. Constructia are o garantie de "perfecta functionare" de 120 de ani, asigurata de grupul Eifface, constructorul si concesionarul podului pentru o perioada de 75 ani.
Viaductul este un pod hobanat cu o lungime de 2.460 m. Traversează râul Tarn la aproape 270 m altitudine. Tablierul, cu o lătime de 32 m, conţine o autostradă cu 2 bezi şi o bandă de urgenţă pe fiecare sens de mers.
Podul este susţinut de şapte picioare prelungite prin piloni de 87 m înălţime, de care sunt agăţate cele 11 perechi de hobane. Raza de curbură a podului este de 20 km, ceea ce permite vehiculelor o traiectorie mai precisă decât în linie dreaptă. Vârful catargelor ating 343 metri.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu