Ajanta sau peşterile Ajanta sunt situte în nord-est statului federal Maharashtra, la 100 km nord de oraşul Aurangabad, India centrală. Peşterile se află pe o vale stâncoasă în forma literei U a râului Waguma. Aici s-au descoperit cele mai mari templuri săpate în peşteri, datând din secolul al doilea î.Hr., care conţin picturi şi sculpturi considerate a fi cele două capodopere ale "artei religioase budiste" şi "artei universale picturale". Pesterile sunt situate în afara satului de Ajinha în Aurangabad District din statul indian Maharashtra (N. 20 grade lat.. 30 "de E. lung. 75 grade. 40 '). Intr-un templu mahaianic s-au descoperit picturi pe pereţi care reprezintă scene din viaţa zeului Budha. Regiunea a fost declarată patrimoniu mondial UNESCO. O ediţie National Geographic, spune că aproape toate templele budiste, inclusiv cele de la Ajanta, au fost construite sub conducerea şi patronajul regilor hindusi."
Istoric
Intre secolele II şi V valea a fost locuită de budişti, care au săpat grote de 30 m lăţime x 15 m adâncime x 4 m înălţime. Aceste săpături au durat la o singură grotă cca.30 de ani. In secolul V ajunge duşmănia contra budiştilor şi această vale izolată, ei fiind alungaţi, grotele fiind neglijate şi date uitării. In aprile 1819 ajung în vale prin vânare de tigri, trupe militare britanice din Madras. Ofiţerul englez John Smith descoperă grotele unde lasă o inscripţie.
Importanţa culturală
Pe lângă realizarea extraodinară de săpare de grote în stâncă, aceste grote prezintă şi sculpturi şi picturi artistice remarcabile. Intrarea în grotă este îngustă, iar încăperile grotelor sunt mai mult largi ca adânci. La intrare în încăpere privirea vizitatorului cade pe o statuie sculptată în piatră a zeului Budha. Grota mai importantă are scene executate cu măiestrie din viaţa lui Budha, imagini care dau senzaţia de adâncime. Pentru protecţia acestora ele sunt acoperite cu material plastic transparent (plexiglas). Intr-o altă grotă este o scenă care prezintă doi războinici unul roman celălat chinez care se închină zeului Budha, aici fiind vorba de o influenţă de cultură din bazinul Mării Mediterane. In timpul când s-au executat aceste scene Imperiul Roman a atins apogeul său, soldaţii romanii au ajuns deja pe teritoriul Mesopotamiei (Irakul de azi)
Complexul are o serie de pesteri sculptate în roci şi conectate printr-o cale largă. În cinci dintre pesteri sunt temple (vihara), restul de douăzeci şi patru - chilii (Chaiten).
Templu Pestera tipica de Ajanta constă într-o cameră pătrata mare cu celule-călugări tineri ", situati în jurul acestuia. Pe fiecare parte a salii, coloane separate, sunt pasaje laterale destinate procesiunilor religioase. Plafoanele de pesteri sculptate sau coloane de sprijin sunt acoperite cu picturi, piloni sculptati împodobesc intrările în peşteră.
Ajanta a supravietuit numai din cauza vieţii private şi depărtarii, în timp ce alte temple antice au fost distruse de fanatici religioşi. Dar un alt inamic al picturi murale antice a fost timpul şi conditiile climatice. Ca rezultat, doar treisprezece din treizeci şi nouă de pesteri au păstrat fragmente de artă antică.
Picturi de Ajanta - un fel de enciclopedie de viaţă în India în timpul întreaga perioadă istorică - secolele V-VII. Cele mai multe dintre picturile Ajanta sunt ilustrări ale legendelor budiste. Cu toate acestea, împreună cu imagini strict canonic a lui Buddha şi sfinţi, Bodhisattva, există multe imagini care nu au legătură cu canoanele şi prezintă scene din viaţa Indiei antică cu vigoarea remarcabilă şi veridicitate.
Picturi din Ajanta au fost create de-a lungul secolelor generaţii de masterat, astfel încât acestea au fost exprimate multe caracteristici, tendinţe şi stiluri de artă amenda de India antică. picturi Volumele sunt uimitoare: de exemplu, numai una dintre camerele subterane de pictura nevoie de mai mult de o mie de metri pătraţi, şi nu numai zidurile pictate, şi coloane şi plafoane. Şi aşa a fost tot de douăzeci şi nouă pesteri. masterat indian, ca şi când doresc să se mute într-o lume a strans toate temniţele bogăţia şi diversitatea lumii exterioare. Ele sunt umplute cu generozitate pereţi şi plafoane de pesteri imagini de copaci, animale şi oameni pentru a umple pictura fiecare centimetru de suprafaţă.
Împreună cu imagini de un mare profesor - picturi Buddha de picturi Ajanta prezent sincer natura erotica, din punctul de vedere al europenilor - doar obscene care ar putea satisface cu greu nevoile de viaţă solitară de călugări. Dar aceasta este o coexistenţă aproape de teme religioase şi erotic este tradiţional pentru medieval India şi este prezentă în aproape toate templele budiste şi hinduse. Mai mult, scenele erotice sunt ilustra deseori teme religioase din viaţa şi învăţăturile lui Buddha. Faptul ca europenii să uite niciodată obscene, percepută ca atare în India, în cazul în care consideră că prin lege la toate manifestările vieţii umane, inclusiv cele care sunt în Tabu alte locuri.
Cercetatorii atenti la realism, care descrie viaţa în palate, sate şi oraşe din India mijlocul mileniului I î.Hr., care rezultă în picturile murale din Ajanta dobândeşte caracter de document istoric. De exemplu, în "Buddha supune elefant turbat" poate fi văzut, privit ca stradă comercială din oraşul indian vechi: magazine cu bunuri, ustensile, vagoane, copertine panza, poli bambus, protejarea magazinul de la soare.
Fantastic de bogat şi variat lume de picturi Ajanta a devenit cunoscută în toată lumea, după 1819, când templele uitate pestera Ajanta au fost brusc descoperite de accident.
În pictura 1920 în peşteri a fost atent restaurată şi de atunci este sub protecţie. "Scenic temple pestera de proiectare a Ajanta este în conformitate cu cele mai bune monumente de artă din India antică şi cultura - scrie AO Prokofiev - Fiind partea de sus a artei din perioada Gupta, tablouri de Ajanta şi a influenţat dezvoltarea picturii aproape toate medievale Asia. Ei au fost adevărată şcoală pentru multe generatii de masterat străine. Dar mai întâi de toate, aceste picturi oferi o bază solidă pentru dezvoltarea tradiţiilor indiene de artă plastică. "
Painting of Padmapani and Vajrapani from Cave No. 1
Painting of Padmapani and Vajrapani from Cave No. 1
Budismul este o religie şi o filozofie orientală având originea în India în secolul al VI-lea î.Hr. şi care s-a răspândit ulterior într-o mare parte a Asiei Centrale şi de Sud-Est. Se bazează pe învăţăturile lui Gautama Siddhartha ( Buddha Shakyamuni ), gânditor indian care a trăit între 563 î.Hr. şi 483 î.Hr.. De-a lungul timpului, budismul a suferit numeroase scindări, în prezent fiind o religie foarte divizată, fără o limbă sacră comună şi fără o dogmă strictă, clar formulată.
Budismul aparţine grupului de religii dharmice alături de hinduism şi de jainism, păstrând o puternică influenţă a elementelor constituente ale acestor două religii. Mai este numit şi "Buddha Dharma", ceea ce înseamnă în limbile sanscrită şi pali (limbile textelor antice budiste) "învăţăturile Celui Luminat".
Theravada: budismul tradiţional răspândit în Sri Lanka, Birmania, Thailanda, Laos, Cambodgia, o parte din Vietnam, China, India, Bangladesh şi Malaezia. Este singura şcoală budistă timpurie care a rezistat de-a lungul istoriei. Uneori termenul este utilizat pentru a desemna toate şcolile budiste timpurii.