20 feb. 2012

Agonia Spiritului (eseu) Maria Diminet



Parazitul violent

Cu acest specimen poate concura fără frică un dobitoc.  Oricât de mult se vă strădui un asemenea bărbat să-i facă concurenţă unui patruped, nu va reuşi. Sufletul îi este atât de decăzut, iar raţiunea e atât de bolnavă încât dobitocul, pus alături de el, s-ar simţi ofensat. Până când şi Demonul nu mai pare fioros pe fundalul  demenţei exteriorizată de un violent. În acele momente, peisajul e atât de înspăimântător, încât ai fi gata să te împaci şi cu dracul, numai să nu trăieşti calvarul provocat de această mizerabilă fiinţă umană. Cine este el? Un ratat, un complexat şi un frustrat.

 El acuză toată lumea pentru eşecurile sale,  vede duşmani în toţi cei care îl înconjoară, şi interpretează gesturile şi privirile celor din jur ca un atac sigur, ce se va produce mai devreme sau mai târziu,  asupra sa. Dar nemernicul nu are curaj să urce pe ring, să îmbrace mănuşile de box, şi să-şi cheme bănuiţii la duel. E atât de ticălos încât nici nu încearcă să-şi articuleze coerent nemulţumirea. Dimpotrivă, le va zâmbi şi va manifesta în prezenţa lor o atitudine plină de respect şi simpatie. Dar acest spectacol jalnic îl determină să conştientizeze (deşi pare de neadmis pentru  purtătorul unui creier în stare de putrefacţie) nimicnicia sa. Constatarea îi face rău, ca unui narcoman lipsa drogurilor. El trebuie să victimizeze ca să se simtă confortabil.



 De obicei, victime devin membrii familiei: soţia şi copiii.  Scena începe în felul următor: paşii săi grei şi răsuflarea-i  sacadată se aud încă până a pune mâna pe clanţă. El dă de ştire că „atotputernicul” a revenit şi că trebuie să fie întâmpinat cu cinste. Pe un asemenea om însă niciodată nu-l poţi „întâmpina cu cinste”. Pentru că el caută răzbunarea... pentru eşecurile sale de o viaţă,  „privirea dubioasă” pe care dimineaţa cineva i-a aruncat-o, sau pentru  umilinţa pe care a trebuit s-o suporte în anumite circumstanţe. Întrând în casă îşi plimbă rapid privirea peste tot „peisajul”. Scopul lui este să depisteze cât mai repede un defect.  Are nevoie de o motivaţie puternică pentru a fi în drept să atace. Pentru un dement o asemenea motivaţie poate fi orice chiţibuş: bucatele prea sărate, sau prea fierbinţi, un zâmbet pe care nevasta l-a creionat timid pe buze,(mai mult din prudenţă, decât din afecţiune), o scamă pe covor, sau o convorbire telefonică, care i se pare suspectă. Numai  violenţii pot avea idei atât de neinspirate, şi numai de la ei te poţi aştepta oricând la acuzaţii ce suscită plictiseală imaginaţiei.

 Să ce mină are acest specimen uman în momentul în care  depistează motivul pentru atac! Ochii  ies din orbite, gura se desfigurează, iar ridurile de pe faţă creează un peisaj infernal. El se năpusteşte asupra victimelor sale neputincioase şi lipsite de orice apărare. Pumnii săi, aidoma unei ploi torenţiale, cad peste corpurile jertfelor.  Iar când se simte sleit de atâta efort fizic, apucă repede ce are la îndemână -  un cablu, un vas, o bârnă şi „spectacolul excitant” continuă. În astfel de situaţii violentul nu uită niciodată de epilog -  un scuipat puturos şi lipicios, pe care îl direcţionează asupra victimelor. De parcă ar zice „na, canaliilor, vedeţi cum e să fii neputincios şi umilit. Acum numai eu vă pot salva. Eu decid dacă vă curm suferinţa sau nu. Eu sunt Dumnezeul vostru. Mie vă închinaţi dacă doriţi mântuire”.  Ceea ce nu i se poate reproşa violentului este talentul cu care îşi demonstrează demenţa. Nici cei mai înzestraţi actori nu sunt în stare să-l imite cu exactitate.

Violentul se complace în situaţia de dement. Aşa se simte cel mai confortabil şi în siguranţă. El îşi justifică în asemenea mod parazitismul existenţei sale. De regulă, aceşti soi de oameni parazitează pe spinarea jertfelor sale. Şi ca să evite reproşurile,  pe care mai devreme sau mai târziu le va provoca şi , respectiv, să  preîntâmpine situaţia de a fi aruncat la gunoi, aşa cum merită orice parazit, el atacă primul, când nu există niciun motiv să o facă. Parazitul violent îşi alege jertfa încă de la început cu multă prudenţă. Portretul  acesteia este uşor de identificat. De cele mai dese ori este femeia pe care o cere de nevastă. Ea este foarte finuţă, nevinovată şi tolerantă. Este educată în conivenţă cu morala creştină. Creşte în dragoste şi căldură, de unde şi tendinţa ei să ofere mereu afecţiune,  să ierte şi să se resemneze. Evident,  îşi doreşte mult o familie şi copii. Prin ce este ea atrasă de parazitul violent? Cum îi cade în plasă?

Un asemenea individ este conştient de nimicnicia sa, dar nu are înţelepciunea necesară ca să o depăşească.  Iată de ce are nevoie de oameni care să-i tolereze defectele. De aceea, ca să sustragă atenţia de la nimicnicia sa, cel puţin pentru o perioadă,  individul va recurge la subterfugii. Cine este el, parazitul dement? Este galant şi creează impresia de perfecţiune. Nu te contrazice, nu-ţi reproşează nimic, evită subiectele care nu-i plac (este firesc, în asemenea momente emoţiile riscă să învingă raţiunea!!!) Şi dacă nu eşti atent la gesturile şi reacţiile lui în anumite momente, cazi repede în plasă.

Victima este încântată şi fericită. Politeţea lui îi sustrage atenţia de la orice dubiu. Dar după ce îi cultivă încrederea, parazitul dement îşi scoate masca. Priveliştea este îngrozitoare. De multe ori ofensele lui sunt atât de ruşinoase, încât ea, această femeie cuminte şi naivă, va păstra tăcerea. Teama de a fi condamnată, bârfită şi ignorată o dezarmează. A avut vreodată curajul victima unui parazit violent să spună cum este violată seară de seară? Peisajul este sadic. Tipul se năpusteşte asupra ei. Ea bineînţeles se revoltă. „Sunt obosită, îmi e rău, mă doare” – şi este absolut sinceră. Împotrivirea victimei îl face să turbe. „Ceeee? Curvo! Te-ai f… cu altcineva şi acum nu vrei să o faci şi cu  mine. Crezi că nu am văzut cum te-ai uitat azi la bărbatul care a trecut pe lângă noi? Crezi că nu am observat cum i-ai zâmbit? Când ai reuşit târfo să ţi-o tragi cu el, haaa? Chiar mă crezi atât de prost?”. Aceste replici, bineînţeles sunt însoţite de palme (în cel mai bun caz) sau pumni. Apoi el o penetrează, ca un sălbatec şi gâfâie de plăcere asupra ei. Şi nu-i pasă că ea se convulsionează de  durere, pentru că el e în extaz,  şi altceva nu mai contează în acel moment. Dar  dementul are nevoie exact de acest decor – suferinţa şi lacrimile jertfei – ca să trăiască culmea excitaţiei sexuale.

Şi cu toate acestea, victima ar putea să lupte împotriva atrocităţilor provocate de parazitul dement.  O înhibă însă frica şi lipsa de încredere în forţele proprii. Parazitul violent, prin umilinţă şi violenţă a creat un mit, în care victima crede - că nu e bună de nimic,  că nu se poate descurca singură, că nu-şi va putea întreţine copiii, că va muri de foame şi că va trăi în mizerie.  Teama, acest sentiment ucigaş, nu o lasă să-şi înfrunte viaţa. Odată însă învinsă, nimic nu o poate opri: nici ameninţările, nici gura lumii, nici viitorul necunoscut. Iar acel parazit dement se transformă într-o gânganie jegoasă, pe care o poate strivi în orice moment. Asemenea specimene pot fi uşor  învinse. Pentru că toată viaţa lor este un fals, iar existenţa, o greşeală a naturii. Ei nu au nimic de oferit, scopul lor este să paraziteze şi să distrugă. În momentul în care victima îl abandonează parazitul dement este pierdut.

(va urma)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Clic pe avatar!

Album: Renaissance

Date: 11.10.2009
Size: 17 items (1969 items total)
Views: 2211

Album: Northern Renaissance

Date: 11.10.2009
Size: 11 items (1316 items total)
Views: 1851

Album: Mannerism

Date: 11.10.2009
Size: 11 items (951 items total)
Views: 1364

Album: Baroque

Date: 09.10.2009
Size: 46 items (3251 items total)
Views: 2418

Album: Rococo

Date: 11.10.2009
Size: 12 items (1401 items total)
Views: 1354

Album: Neoclassicism

Date: 11.10.2009
Size: 20 items (1173 items total)
Views: 2189

Album: Romanticism

Date: 11.10.2009
Size: 42 items (2788 items total)
Views: 1991

Album: Hudson River School

Date: 11.10.2009
Size: 21 items (2137 items total)
Views: 1563

Album: Academic Art

Date: 11.10.2009
Size: 72 items (2409 items total)
Views: 2914

Album: Pre-Raphaelite Brotherhood

Date: 09.10.2009
Size: 17 items (949 items total)
Views: 1752

Album: Victorian Classicism

Date: 09.10.2009
Size: 18 items (1135 items total)
Views: 1637

Album: Orientalism

Date: 09.10.2009
Size: 21 items (622 items total)
Views: 1749

Album: Realism

Date: 11.10.2009
Size: 84 items (5353 items total)
Views: 2107

Album: Barbizon School

Date: 09.10.2009
Size: 11 items (868 items total)
Views: 1370

Album: Impressionism

Date: 11.10.2009
Size: 80 items (9945 items total)
Views: 3024

Album: Post-Impressionism

Date: 11.10.2009
Size: 20 items (3320 items total)
Views: 2250

Album: Symbolism

Date: 11.10.2009
Size: 10 items (1002 items total)
Views: 1799

Album: Aestheticism

Date: 09.10.2009
Size: 3 items (320 items total)
Views: 1411

Album: Tonalism

Date: 09.10.2009
Size: 12 items (454 items total)
Views: 2031

Album: Western Art

Date: 09.10.2009
Size: 10 items (728 items total)
Views: 1203

Album: Naturalism

Date: 09.10.2009
Size: 12 items (876 items total)
Views: 1456

Album: Ashcan School

Date: 09.10.2009
Size: 5 items (611 items total)
Views: 750

Album: Expressionism

Date: 11.10.2009
Size: 13 items (2689 items total)
Views: 1080

Album: Art Nouveau

Date: 09.10.2009
Size: 12 items (2365 items total)
Views: 1211

Album: Fauvism

Date: 06.12.2009
Size: 3 items (218 items total)
Views: 505

Album: Cubism

Date: 17.12.2009
Size: 6 items (1018 items total)
Views: 458

Album: Futurism

Date: 28.01.2010
Size: 1 item (164 items total)
Views: 248

Album: Abstract Art

Date: 29.01.2010
Size: 1 item (159 items total)
Views: 260

Album: Surrealism

Date: 02.02.2010
Size: 1 item (228 items total)
Views: 119

Album: Abstract Expressionism

Date: 04.01.2010
Size: 2 items (138 items total)
Views: 471

Va multumesc pentru vizita!